El col·lapse de trànsit a Barcelona durant el pont ha obert debats anyencs a la ciutat. I, com tot el que té a veure amb la via pública, del que es tracta és de buscar responsables. Hi ha qui dona la culpa a l’urbanisme tàctic i a l’eliminació de carrils en carrers importants, com Consell de Cent, Aragó i València. Hi ha qui es queixa del tancament de centres comercials, que acumulen 18 setmanes de persianes caigudes des que va començar la pandèmia. Hi ha qui afirma que el transport públic era impracticable. Davant tanta opinió, potser les xifres d’ús de metro i bus donin una mica de llum. Grosso modo, el nombre de validacions no va ser per a res extraordinari, ni en comparació amb altres dies de l’era de la Covid, ni de bon tros respecte al mateix pont del 2019, quan TMB va portar gairebé el doble de viatgers.
MOBILITAT A BARCELONA
El metro i el bus van portar durant el pont la meitat del passatge del 2019
- TMB va reforçar les línies 1 i 5, però no es van registrar grans aglomeracions en el transport públic
- El dia de més demanda va ser dilluns i va ser inferior a la d’un dilluns també laborable de novembre

BARCELONA 07 12 2020 Sociedad Carrers tallat al trafic per afluencia de gent x compres nadal En la foto paseo de Gracia con la calle Diputacio FOTO de ELISENDA PONS /
El més llegit
- La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança