MOBILITAT SOSTENIBLE

La bici a Barcelona posa la roda en la fase de consolidació

  • Vendes i reparacions s’han disparat però s’ha de veure si el creixement del ciclisme urbà és un fenomen conjuntural
  • Les associacions demanen carrils més amples i alerten de la pèrdua d’eficiència en els futurs eixos verds de l’Eixample

BARCELONA 09 12 2020 Barcelona ciudad ciclista Ciclistas en el Eixample de Barcelona Fotografia de JOAN CORTADELLAS / JOAN CORTADELLAS

En la història moderna de Barcelona, la bicicleta ha anat saltant reptes de trinxera en trinxera. Tot va començar amb l’acceptació, que, de fet, ha sigut un desafiament transversal que encara avui continua actiu i que va tenir com a principal obstacle l’ús permès de les voreres. El va seguir el de la infraestructura i la seguretat en una ciutat amb un centre molt motoritzat i una xarxa pedalable discontínua i capritxosa. I després van venir les connexions metropolitanes i el desembarcament dels patinets i companyia. Ara, amb una pandèmia que ha disparat el mitjà, el mur a saltar és el de la consolidació. Es venen i es reparen bicis com no es recordava en aquesta ciutat, però el dubte és més que raonable: ¿és una aposta conjuntural o hi ha una migració estable i definitiva cap al ciclisme urbà?