tradició amb mascareta

La campanya nadalenca posa a prova la resiliència de Barcelona

L'enllumenat dels carrers, amb més inversió, mira d'animar des de demà les compres presencials davant el 'boom' digital

Molts establiments només resistiran els pròxims mesos si la venda del desembre es desenvolupa amb òptims resultats

zentauroepp55983079 bcn201125170804 / RICARD CUGAT

La posada en escena oficial de l’inici de campanya nadalenca de Barcelona que començarà demà dijous deixa clar l’inèdit de la celebració del 2020: desplegament al Born (un espectacle amb 400 persones de públic, a les 18.00 hores, prèvia reserva), després de diversos anys marcats per la política de la descentralització festiva. La pandèmia ha sumit el centre de Barcelona en una crisi comercial sense precedents, on la il·luminació es postula com un esperó per ‘fingir’ una certa normalitat i atraure la ciutadania a les botigues. No serà fàcil després de mesos en què moltes compres no alimentàries s’han realitzat a través d’un clic d’ordinador. Amb aquest panorama, la ciutat incrementarà la seva parafernàlia festiva sabent que del resultat de les vendes del desembre dependrà el futur de centenars d’establiments.