La reforma d’un carrer ja no es pot planificar com anys enrere. Abans tenies dos terrenys, el del cotxe i el dels vianants, i amb les demandes dels actors de cada parcel·la es feia un disseny més o menys afortunat. La ronda de la Universitat és un bon exemple de fins a quin punt les coses han canviat. Ja no n’hi ha prou d’atendre les necessitats dels conductors i vianants, a més dels veïns. Ara també hi tenen un paper igual de rellevant el transport públic, les bicicletes, els vehicles de mobilitat personal (VMP) i la càrrega i descàrrega. Aquesta artèria que cus Ciutat Vella i l’Eixample perdrà aquest aspecte tan poc amable per als que van a peu, però no inclou carril bici, el mitjà de transport que més està creixent, amb o sense pandèmia. El col·lectiu, vehement en la seva croada, com sempre, no combrega per a res amb la decisió, que ja s’està executant. I no estan sols: l’exregidora de Mobilitat Mercedes Vidal està amb ells.
MOBILITAT SOSTENIBLE
Indignació ciclista per l'absència de carril bici a la nova ronda de la Universitat
La reforma de l'artèria no contempla corredor per a aquest col·lectiu, que sí que podrà utilitzar les voreres de 8 metres
El mateix ajuntament tenia previst el vial el 2019, però ara assegura que buscarà alternatives per la zona

zentauroepp37314188 los vecinos se quejan del exceso de autobuses en la ronda un201123184756
El més llegit
- Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Plaga d’arnes gegants: invasió a diverses zones de Catalunya i Espanya
- La Policia Nacional, preocupada en detectar una nova estafa que utilitza les etiquetes de les escombraries: així pots evitar-la
- Ja és oficial: Així pots sol·licitar el nou ajut de 700 euros compatible amb l'Ingrés Mínim Vital
- El Barça planeja estrenar el nou Camp Nou al Gamper, però només per a 25.000 espectadors