Hi ha una relació causa-efecte quan s’inicia una obra. Sigui al carrer o en un edifici, l’entorn immediat veu com la seva vida s’altera. La seva rutina de mobilitat ja no és la mateixa, ja sigui perquè estan reparant l’ascensor i cal pujar a peu o perquè estan modificant carrils i voreres, i anar amb cotxe, amb bici o a caminant ja no és com abans. Això és precisament el que està passant a Aragó, on s’ha començat a pintar un carril bici que reduirà a quatre el nombre de passadissos per al vehicle privat. Per allà passen diàriament 80.000 cotxes que ara tindran un 20% menys d’espai. L’immediat serà una situació d’estrès viari, com la d’aquest dilluns al matí, una sensació de col·lapse (o de més col·lapse). I el lògic, o això és el que acostuma a passar, és que el trànsit es dissemini per la resta de la ciutat. Una altra cosa és que la tònica també apliqui al carrer més inhumà de la capital catalana.
LA NOVA MOBILITAT DE BARCELONA
El cotxe xoca amb un carrer d'Aragó menys àgil
La instal·lació d'un carril bici complica el trànsit a l'artèria, que ja va perdre un vial per al bus l'any passat
L'autopista urbana haurà perdut un 33% de capacitat per al vehicle privat en menys de 2 anys
9fc56527-0481-4b5c-af53-c29a0d48463c