LA CIUTAT DEL SEGLE XXI

¿La nostra escola per quan?

Ampes d'escoles als districtes de Sant Martí, Sant Andreu i Gràcia demanen també pacificar els seus contaminats entorns i treure terreny al cotxe

L'Octavio Paz, a Navas, somia amb un carrer de Mallorca que no sembli una autopista i el Rius i Talet amb una plaça de Lesseps (una mica) més humana

zentauroepp55285671 barcelona 06 10 2020 barcelona reportaje para rase una vez201013094037 / RICARD CUGAT

En una de les façanes de la, malgrat el seu potencial –¡una plaça de terra!–, antipàtica plaça del Doctor Serrat, aquest triangle entre l’estressant Meridiana i el no precisament tranquil carrer de Mallorca, encara queda un vell cartell de ‘prohibit jugar a pilota’. L’hostilitat i la grisor del lloc, a pocs metres de l’entrada principal de l’escola Dovella, al Camp de l’Arpa del Clot, el fa (encara més) innecessari. No és un lloc en el qual vingui de gust parar-se a jugar a res. Revertir aquesta situació és un dels afanys de la veterana (fa una dècada que batallen) comissió de sostenibilitat de l’afa de l’escola, el principal objectiu de la qual és pacificar els entorns del centre (i disminuir la insuportable contaminació). El seu programa consta de tres punts: tallar permanentment el carrer de Muntanya i convertir-la en un eix verd, transformar Mallorca en una autopista de bicicletes i crear la superilla del Camp de l’Arpa. «Mallorca uneix des de la Meridiana fins a Sants. Creua tota la ciutat, seria en un eix de bicicletes perfecte», assenyala Roger Sànchez, membre de la comissió, qui reclama voluntat i valentia política.