anàlisi

Segona esmena: el dret a portar cotxes

Que una associació reivindiqui que la conversió en zona de vianants és un atac a la llibertat individual del conductor és, coma mínim, un fracàs comunicatiu de les mesures empreses a Barcelona

zentauroepp52684305 barcelona 08 03 2020 el carrer arag vacio sin trafico foto201002180531

Va ser el 8 de març, l’últim diumenge abans de la pandèmia, quan l’Ajuntament de Barcelona va tancar al trànsit el carrer d’Aragó. A això no se li deia llavors ‘urbanisme tàctic’. Era, simplement, un pas més dins de l’anomenada campanya ‘Obrim Carrers’, que consistia a convertir en zona de vianants un cap de setmana de cada mes tres carrers de la ciutat, no qualsevol carrer, sinó aquells que durant la resta de la setmana solen ser un desfici de cotxes. L’estrena va ser al febrer a Via Laietana, però, ja se sap, és un carrer de vida intermitent, escenari d’habituals manifestacions i, recordi’s, víctima col·lateral d’algunes protestes independentistes de categoria. Allò d’Aragó va ser molt diferent.