TRANSPORT PÚBLIC

Rodalies, afectada aquest cap de setmana i el pròxim per les obres a Sants

Adif programa talls als túnels de Plaça Catalunya i Passeig de Gràcia

zentauroepp31096483 barcelona 17 09 2015 estacion de renfe barcelona sants para 190726092253

Aquest cap de setmana i el que ve la circulació dels trens de Rodalies es veu afectada per talls als túnels de Plaça Catalunya i Passeig de Gràcia de Barcelona, a causa de les obres de reconfiguració de les vies al’estació de Sants. Els títols de transport de Rodalies són vàlids mentre durin les afectacions per fer transbords a les estacions de Metro de Barcelona, informa Renfe.

Per completar la primera fase de les obres, que configuraran la nova capçalera nord a Sants, Adif ha programat un tall al túnel de Plaça Catalunya, aquest cap de setmana, i un altre al de Passeig de Gràcia, el del 29 d’agost.

Aquest cap de setmana es veu modificat el recorregut de les línies R1, R2 Sud, R3, R4 i R12; mentre que el cap de setmana que ve patiran afectacions les línies R2 Sud, R2 Nord, R3, R11, R13, R14, R15, R16 i R17. Durant el primer cap de setmana, els trens de l’R1 inicien i finalitzen el seu recorregut a l’estació de Plaça Catalunya; l’R2 Sud ho fa a la de Sants, i l’R3 limitarà el seu recorregut entre Sant Andreu Arenal i Puigcerdà (Girona).

Recorregut modificat 

Els dies 22 i 23 d’agost també es modifica el recorregut de les línies R4 i R12, que es desvien peltúnel de Passeig de Gràcia i El Clot-Aragó, i no paren a les estacions de Plaça de Catalunya, Arc de Triomf, Sagrera, Sant Andreu Arenal i Torre Baró.

El cap de setmana del 29 d’agost la línia de Rodalies R2 Sud començarà i acabarà a Sants durant el cap de setmana, i l’R2 Nord circularà parant a Plaça Catalunya, sense parada a Arc de Triomf i reprenent el seu trajecte habitual a l’estació d’El Clot-Aragó.

Els dies 29 i 30 d’agost l’R3 limitarà el seu recorregut entre Sant Andreu Arenal i Puigcerdà; els trens regionals de l’R11 tindran com a origen i final l’estació de Barcelona Estació de França, i les línies R13, R14, R15, R16 i R17 ho faran a Sants, sense parar a les estacions de Passeig de Gràcia i Estació de França.

Obres a Sants

L’estació de Sants s’està remodelant per adaptar l’esquema de vies d’estacionament d’ample convencional de l’estació, amb l’objectiu de disposar de quatre vies per a la parada dels trens que accedeixen a la terminal, per cada un dels dos túnels d’accés, segons va explicar Adif.

Aquest projecte, conegut com a 4+4, permetrà optimitzar i flexibilitzar la capacitat de la infraestructura i de l’explotació al nucli central de la xarxa ferroviària de Barcelona, amb una inversió superior als 8,9 milions d’euros.

La primera fase de les obres per al nou esquema de vies a Sants consisteix a donar de baixa la via 9 de l’estació, a la capçalera nord, i instal·lar-hi un topall. Així mateix, a la capçalera nord, s’eliminen 13 desviacions ferroviàries, es renova la via en una longitud de 2.000 metres, es desplacen 350 metres de vies fins a la seva posició definitiva, es munten 17 noves desviacions, i s’adapten la catenària i les instal·lacions de seguretat a la futura configuració.

La majoria de la primera fase dels treballs es concentrarà en els dos últims caps de setmana d’agost, amb l’execució de les obres consistents en el muntatge, proves i posada en servei de 13 desviacions, tant a nivell de via com de catenària i instal·lacions de seguretat.

Una vegada finalitzades aquestes obres i fetes les verificacions, quedarà operativa la configuració definitiva de la capçalera nord, tant en el costat del túnel de Plaça de Catalunya com en el de Passeig de Gràcia.