Només tres estius separen la Barcelona amb pancartes proclamant «turistes go home» (‘marxeu a casa vostra’) en ple centre, de la Barcelona que aquesta setmana va ser escenari d’un capítol (d’autobombo) del programa ‘Masterchef’ amb presència activa de l’alcaldessa Ada Colau. O de la que està a punt d’engegar una intensa campanya de promoció per recuperar un turisme espanyol que compensi l’internacional, que aquest any amb prou feines viatjarà. La bufetada de realitat, al passar la ciutat de la massificació en alguns punts a gairebé la deserció, ha evidenciat la importància vital del turisme (potser excessiva) en l’economia local. Per això, aquest estiu, amb només un 20% d’hotels oberts i en baixa ocupació, amb una caiguda de facturació de fins a la meitat als comerços i restaurants més cèntrics, i milers de llocs de treball en escac (la meitat dels treballadors del turisme segueixen en erto), posarà a prova la capacitat de remuntada local.
crisi sense precedents
Barcelona tremola en vista de l'efecte econòmic d'un estiu sense turistes
Afronta la crisi de la pandèmia amb les vendes al 50% a mitja ciutat i amb prou feines un 20% d'hotels oberts
El comerç i l'hostaleria preveuen nous tancaments a la tardor i temen milers de pèrdues d'ocupació
zentauroepp54059733 bcn200711171024 /
Temes: