Dues exposicions, una el 1888 i una altra el 1929. Després, que de vegades no es recorda, el Congrés Eucarístic del 1952, que no només va deixar un nou barri a la ciutat, Congrés, sinó que es van monumentalitzar alguns carrers. Dels Jocs Olímpics del 1992 i la revolució urbanística que van portar sota el braç ningú se n’oblida. També s’ha de sumar a la llista la transformació del Fòrum. I ara, a aquesta discutible llegenda que afirma que Barcelona només canvia a cop de gran esdeveniment potser s’hi haurà de sumar la inesperada crisi de la Covid-19, ja que, això suposen els més optimistes, pot capgirar la mobilitat a la ciutat. Dels 21 quilòmetres nous de carril bici i els 154.000 metres quadrats guanyats al cotxe perquè els vianants caminin ben distanciats que fa dues setmanes va anunciar l’Ajuntament de Barcelona només en queden petits detalls per polir. Les primeres dades apunten que si la mobilitat és un veler, ha canviat la direcció del vent.
La ciutat post-Covid-19
La xarxa de carrils bici i per als vianants de Barcelona ja dona fruits i problemes
El trànsit ciclista es recupera a més bon ritme que el motoritzat amb 21 quilòmetres nous per pedalar
Els cotxes envaeixen, sovint per a càrrega i descàrrega, les zones creades per facilitar el desconfinament

zentauroepp53487393 carril bici200521153031 /
Temes:
El més llegit
- La L3 del metro de Barcelona s'ampliarà amb 9 noves estacions
- Nova jubilació anticipada: quins treballadors podran retirar-se abans i quan entren en vigor els canvis
- Tallada la Ronda Litoral de Barcelona per un home pujat nu a un senyal
- Renovació sense foto: faltava l’àvia Fátima
- Ni 10 ni 20 minuts, aquest és el temps de descans que tenen els treballadors durant la jornada laboral segons l'Estatut dels Treballadors