Aquest dilluns es preveu complicat per als usuaris de la línia 1 del metro de Barcelona línia 1 del metro de Barcelona, en obres entre les estacions de Clot i Fons, i els viatgers de Rodalies. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana esquivar els inconvenients del suburbà utilitzant l’L9 i l’L10 nord i l’L5 del metro com a alternatives al tram tallat de l’L1, ja que el servei de Renfe que pot utilitzar-se per cobrir aquest trajecte mentre duren els treballs es veurà afectat per una vaga dels treballadors ferroviaris.
A més d’aquesta recomanació, TMB també ha anunciat que reforçarà els autobusos llançadora que transporten els usuaris entre les estacions tancades i les línies de metro recomanades per absorbir el passatge addicional que es preveu per la vaga de Rodalies i del personal d’atenció i informació.
Serveis mínims
La previsió és que les línies R2, R3 i R4 de Rodalies, que permeten fer recorreguts entre Sant Andreu, la Sagrera, el Clot i el centre de Barcelona, i que serveixen d’alternativa a l’L1, circulin al 66% entre les 06.00 i les 09.30 hores i les 17.00 i les 20.30 hores, i al 33 % durant la resta de la jornada, que disminuirà la seva capacitat de transport.
L’L1 està tallada els mesos de juliol i agost per les obres de renovació integral de la infraestructura amb la modernització de més de 9 quilòmetres de vies, aparells de via i instal·lacions entre les estacions de Clot i Fons, un tram que té més de 50 anys d’antiguitat.
Respecte a altres serveis de Rodalies, per a l’AVE-Llarga distància es decreta un servei del 72% dels trens afectats, que són aquells que es fan amb personal de Barcelona. Per als Avant, els serveis essencials són del 65%.
Les aturades
Renfe ha informat que els viatgers amb bitllets adquirits amb temps per als serveis afectats per la vaga poden sol·licitar el seu canvi o reemborsament sense cost addicional a estacions i agències de viatges.
La vaga a Rodalies està convocada per CCOO perl’incompliment de les condicions del conveni col·lectiu vigent. El sindicat va afirmar en el seu comunicat que "no es descarten noves convocatòries d’aturades laborals durant el mes d’agost a Renfe que podrien estendre’s a Adif si les negociacions en curs sobre mobilitat, ocupació i externalitzacions continuen bloquejades".
Aquest sindicat ja va amenaçar durant la Setmana Santa d’aquest 2019 amb aturades a Adif, tot i que finalment va desconvocar les mobilitzacions amb l’objectiu d’arribar a un acord.