L’alcaldessa i candidata de Barcelona en Comú a la reelecció, Ada Colau, ha proposat ampliar del 50% al 75% els carrers de la ciutat amb una velocitat màxima limitada a 30 km/hora per reduir el nombre i la gravetat dels accidents de trànsit i millorar la convivència entre vianants i vehicles.
L’alcaldable dels comuns ha manifestat la voluntat d’ampliar la limitació a 30 km/hora a vies intermèdies i en concret, ha citat els carrers Diputació, Bruc, Creu Coberta, Gran de Gràcia i Torres i Bages.
Colau ha situat la reducció de la velocitat, que a Barcelona és d’una mitjana de 22 km/hora, com a tema clau de les propostes electorals en l’àmbit de la mobilitat, que ha presentat avui en un acte a la plaça d’Eivissa del barri d’Horta junt amb el regidor Eloi Badia.
La candidata a la reelecció com a alcaldessa ha assenyalat que tant la Guàrdia Urbana com els estudis d’experts assenyalen la velocitat com a factor clau dels accidents i de la seva gravetat a la ciutat.
"Ciutat de vianants"
Ada Colau ha apel·lat a "no normalitzar" els accidents de trànsit perquè "són evitables", i ha recordat que el 2018 a la ciutat de Barcelona van ser més de 9.000, amb 12.000 ferits, 238 de greus, i 21 de morts.
En l’acte, Colau ha afirmat que "Barcelona ha de ser una ciutat de vianants" i ha assegurat que la capital catalana és ja "envejada a Europa perquè el 30% dels desplaçaments es fan a peu".
"Volem que caminar a Barcelona sigui un plaer, sense fum, sense soroll, amb ombra i, sobretot, amb seguretat", ha remarcat Colau, que s’ha referit també a altres mesures urbanístiques per combatre la contaminació que afectaran la mobilitat, com la de convertir en eixos verds un de cada tres carrers del districte de l’Eixample.