Va passar el 30 de juliol del 2009. El Ministeri de Foment va licitar l’estudi informatiu per a l’ampliació de la Ronda Litoral entre la Zona Franca i el Morrot, on s’amuntega tot el trànsit portuari i de vehicles que volen accedir a Barcelona des del sud-oest. Ahir, gairebé nou anys després, i per a sorpresa del govern d’Ada Colau, que el rebutja de ple, aquest document ha sigut aprovat. Així ho recull el BOE, que anuncia el període d’exposició pública de 30 dies abans de posar-se a licitar i executar. El tram afectat, de 5,6 quilòmetres, requerirà una inversió de 119 milions d’euros.
El projecte preseleccionat per Foment inclou des de la sortida de la Zona Franca fins al moll de Sant Bertran, a l’altura del jardí del Mossèn Costa i Llobera, el dels cactus. En el primer tram, aprofitant la mitjana de 20 metres d’ample, es guanyaria un carril per sentit de circulació. A partir del viaducte, just sota el Morrot, és on està planificada la transformació més significativa. El Govern preveu construir aquí una altra estructura viària elevada, de manera que els quatre carrils actuals es destinarien a la sortida de Barcelona, i els quatre de nova creació es dedicarien a l’entrada.