Reforma

Les obres del primer tram de cobertura de la Ronda de Dalt continuaran al març

Els treballs duraran uns 10 mesos i tindran un pressupost de 10 milions d'euros

vvargas39527157 barcelona 02 08 2017 barcelona obras de cobertura ronda de d170912142131 / RICARD CUGAT

Un nou pas per a la cobertura de la Ronda de Dalt. La Comissió de Govern ha aprovat inicialment el projecte per a la segona fase d'obres de construcció de la futura llosa de cobertura entre el mercat de la Vall d'Hebron i l'Institut Vall d'Hebron, entre els barris de Sant Genís dels Agudells i la Teixonera.

En concret, les obres consisteixen en l'execució dels murs de suport laterals de l'estructura de cobertura, la llosa de cobertura i altres elements necessaris per habilitar la nova via com a túnel, com les sortides d'emergència, la sala tècnica i les instal·lacions pròpies del túnel, segons ha explicat el consistori a través d'un comunicat. Està previst que els treballs comencin al març i acabin al cap de 10 mesos, i tindran un pressupost de 10.644.281,56 euros.

Aquests 10 milions formen part dels 15 que s'estan invertint en aquest mandat en la cobertura d'un primer tram de la ronda, corresponent a 180 metres de cobertura urbanitzada davant del mercat, des del pont de l'avinguda del Jordà. L'actuació, que també inclourà la urbanització dels laterals, permetrà millorar la permeabilitat urbana i la connectivitat transversal entre els barris, i reduir la contaminació acústica.

La urbanització, un altre projecte

L'estiu passat ja es van començar a construir els fonaments i el mur estructural per a la futura cobertura. El projecte aprovat ara preveu que al març es comencin a construir els dos murs laterals en el tram que va des de davant del mercat fins al pont de l'avinguda del Jordà. Els dos murs també serviran de suport per a la futura llosa de cobertura, i mentre s'executin aquests treballs no serà necessari reduir el nombre de carrils de la ronda.

Les obres finalitzaran amb la col·locació i acabats de les lloses de la cobertura, prèviament prefabricades, i amb els serveis i elements necessaris per al túnel de carretera que s'originarà. La urbanització i la definició del nou espai urbà que es crearà i les característiques de la zona de passeig i activitats seran objecte d'un altre projecte que es concretarà a través d'un procés participatiu que començarà aviat.