L’Ajuntament de Barcelona invertirà 4,85 milions en la reforma de l’avinguda de Príncep d’Astúries, al tram comprès entre la plaça de Lesseps i la Via Augusta, amb l’objectiu de donar prioritat al vianant, segons ha anunciat el consistori aquest diumenge en un comunicat. Els treballs de remodelació començaran al mes de febrer, duraran un any i permetran ampliar les voreres i reduir de cinc a tres els actuals carrils de circulació.
Segons el consistori, la proposta recull les peticions manifestades pels veïns durant la redacció de l’avantprojecte, que reflecteixen la voluntat de disposar d’una via pacificada que connecti els barris adjacents. És per això que també s’han incorporat al projecte zones de descans per als veïns i també més passos zebra.
Ara, la calçada té cinc carrils en total: tres per a vehicles –un ascendent i dos de descendents– i un en cada sentit per a autobusos. Amb la remodelació, l’avinguda passarà a tenir només tres carrils, dos en sentit descendent –un per a autobús i un altre per a cotxes– i un únic carril en sentit ascendent compartit per a cotxe i bus.
VORERES MÉS AMPLES
La nova calçada serà d’11 metres d’ample, que donaran cabuda als tres carrils de circulació, i un carril addicional d’1,80 metres que va variant la seva funció al llarg del traçat, destinat a càrrega i descàrrega, contenidors o aparcament de motocicletes. Les noves voreres seran de 4,5 metres, bastant més amples que ara, que són d’entre 2,20 i 3,10 metres.
A més a més, pel que fa a il·luminació, s’eliminaran els fanals existents i se n’ubicaran de nous que seran més eficients energèticament. Pel que fa a la pavimentació, s’utilitzaran materials que afavoreixin la reducció de la contaminació acústica. També s’incorporarà nova vegetació i mobiliari urbà a les dues voreres, i s’instal·laran dos punts de recàrrega per a motocicletes elèctriques.
SITUACIÓ INSOSTENIBLE
Aquesta actuació arriba després d’una llarga demanda veïnal. Segons els veïns, la situació es va fer insostenible a partir de l’any 2010 amb la remodelació de Gran de Gràcia, potenciada com a eix veïnal i comercial. «Vam passar de tres a cinc carrils de circulació per absorbir part del trànsit. Des d’aleshores, més que una avinguda, el nostre carrer sembla una autovia per la quantitat de cotxes que passen a totes hores», denunciava el març de l’any 2015 Mari Carmen Bou, una de les impulsores de la llavors nova Plataforma Veïnal Avinguda Príncep d’Astúries a aquest diari.