La cobertura de la Ronda de Dalt comença a prendre cos. A l'espera de conèixer si els veïns s'inclinen pel projecte d'Ada Colau, més auster i pragmàtic, o pel que al seu dia va exposar Xavier Trias, amb una impacte de més calat en l'econòmic i el temporal, l'Ajuntament de Barcelona ja ha consolidat els fonaments del projecte en un espai on no hi ha veus dissonants. Es tracta del tram comprès entre el mercat de la Vall d'Hebron i l'institut homònim (Horta-Guinardó), on ja s'han disposat els fonaments i l'estructura sobre la qual s'aixecarà el futur revestiment d'aquesta via. També permetrà la urbanització dels laterals.
En la matinada de dilluns a dimarts han culminat les obres de construcció de les bases arquitectòniques i del mur estructural, segons informa el consistori, de manera que s'acaben així mateix les afectacions de trànsit. Des del passat 19 de juliol, s'havia reduït un carril de circulació en cada sentit de la marxa entre les sortides 5 i 6 de la Ronda de Dalt.
15 milions
El primer tram de les tasques de cobertura de la Ronda de Dalt correspon a 180 metres de superfície davant del mercat de la Vall d'Hebron, des del pont de l'avinguda de Jordà, i suposarà un desemborsament de 15 milions, l'única partida destinada a aquest projecte durant l'actual mandat.
La següent etapa està prevista per al gener del 2018, quan s'ha projectat l'edificació de dos murs laterals, al mateix tram. Seran les bases sobre les quals establir les futures lloses de cobertura.