Explica la tinenta d'alcalde d'Economia de Barcelona, Sònia Recasens, que fa dos anys que debatien sobre quina era la millor fórmula per actualitzar la situació dels comerços de la ciutat a la xarxa. Es van plantejar crear una aplicació per a mòbils, però els van aconsellar que, si volien arribar a més consumidors, el millor era fer-ho a través de Google+Local. L'objectiu és guanyar visibilitat a internet i així ser més competitius.
La inversió de l'ajuntament en aquest pla és de 600.000 euros. Es contracta una firma especialitzada en mitjans digitals i aquesta es dirigeix al comerç en qüestió, obrint-li una fitxa amb les principals característiques, en cas que no en tingui, ja que Google en fa algunes per iniciativa pròpia. Allà apareixeran les dades més pràctiques (especialitat, horaris, adreça i altres), s'hi afegiran fotografies del local i dels productes i també si el negoci té pàgina web o una altra presència en les diferents xarxes socials.
PROVA A SANTS / Això permetrà que si algú es troba, per exemple, a Sant Andreu, i busca una pastisseria o una camiseria, el telèfon o la tauleta li podrà indicar on hi ha les més pròximes. De moment s'ha iniciat una prova pilot per implantar el projecte Comerç a la Xarxa en 200 negocis de l'eix comercial de Creu Coberta i Sants.
Recasens va explicar ahir que se n'hi han adherit 27 l'últim mes, de forma que han calibrat l'acollida en aquesta zona, on col·laboren amb l'Associació de Comerciants Creu Coberta i amb Sants-Establiments Units. El servei no té cap cost per als empresaris, mentre que l'ajuntament destina 150 euros per cada establiment.
ELS 18 EIXOS / Al febrer, una vegada adjudicat el concurs per triar la firma que farà les fitxes per a Google+Local, s'estima que la idea s'estengui a un total de 4.000 comerços, repartits pels 18 eixos comercials de la capital durant tot aquest any i el 2016. La interlocució es portarà a terme a través de la Fundació Barcelona Comerç, que s'encarregarà de difondre la iniciativa entre els seus associats.
«Volem generar molt trànsit a través de la xarxa amb aquesta idea i aprofitar els 27 milions de turistes que cada any ens visiten, i atraure també els oriünds», va valorar la tinenta d'alcalde. El regidor de Comerç, Raimon Blasi, va subratllar que el procés de digitalització del teixit comercial contribuirà al mateix temps a formar els comerciants en les noves eines de la societat de la informació.