El Parlament ha aprovat aquest divendres per unanimitat una moció en què demana que a principis del 2016 estigui "a ple rendiment" la L-9 del metro fins a l'aeroport del Prat, i que la connexió ferroviària amb aquesta terminal i les estacions de Sants i la Sagrera pugui estar operativa el 2017.
Aquestes eren dues de les propostes d'una moció sobre infraestructures metropolitanes que ha presentat el grup del PSC al ple del Parlament centrada, en bona part, a les connexions a l'aeroport barceloní.
Així, la Cambra catalana ha aprovat per unanimitat tancar les negociacions amb les empreses concessionàries que permetin acabar les obres aquest any per "tenir a ple rendiment" a principis del 2016 el tram de la L-9 del metro entre la Zona Universitària i la T-1 de l'aeroport del Prat i el ramal de la Zona Franca de Barcelona.
A més, el Parlament ha acordat amb els vots a favor de CiU, ERC, PSC, ICV-EUiA i la CUP --el PPC ha votat en contra i Ciutadans s'ha abstingut-- treballar "conjuntament" amb el Govern central per arribar a una "solució" i així poder iniciar les obres de connexió ferroviària de la T-1 amb les estacions de Sants i la Sagrera, de manera que pugui estar operativa el 2017.
Fixar un pla de finançament per poder acabar el tram de la L-9 entre les estacions de Maragall i la Zona Universitària, així com un calendari que permeti la seva entrada en funcionament abans del 2020 o exigir a l'Estat "més celeritat" en les obres de l'estació de la Sagrera i de modernització de la de Sants, són altres de les mesures que s'han aprovat aquest divendres en la Cambra catalana.