Els francesos són els principals clients de la BCNShop, la botiga virtual de Turisme de Barcelona (www.barcelonaturisme.cat), segons les últimes dades editades per Turisme de Barcelona. Amb un 13,8% del mercat, França lidera el rànquing de les nacionalitats que compren productes i serveis turístics de la capital catalana a la botiga 'on line' del consorci. A més, els tiquets adquirits per aquesta nacionalitat s'han incrementat, respecte l'any anterior, en un 41,7%.
A poca distància i en segona posició de la classificació es troben els Estats Units, que representen el 10,6% de les compres de la BCNShop. Aquest mercat també ha augmentat, respecte a l'any anterior, la compra de tiquets (+9,5%).
A més de França, el Regne Unit, que se situa en tercera posició, i Bèlgica, en vuitena posició, són les dues nacionalitats que més augmenten l'activitat a la botiga 'on line' de Turisme de Barcelona respecte al 2011.
En el país anglosaxó, que representa un 9,5% dels clients de la BCNShop --els productes de la qual es poden adquirir a través de la venda on line i presencialment a través de les oficines d'informació del consorci turístic.., aquesta ,xifra s'ha incrementat en un 20,8%. En el cas de Bèlgica, nacionalitat que representa un 3,2% dels clients de la botiga virtual, aquesta alça ha estat molt superior, ja que ha arriban a pujar un 42%.
La quarta i la cinquena posicions són, per ordre; Espanya, que representa 6,6%, i Itàlia, que suposa un 6,5% dels clients. Per darrere: Alemanya (5,4%), Països Baixos (3,5%), Bèlgica (3,2%), Canadà (3,0%) i Suïssa (2,7%).