La ciutat a les fosques

Els afectats recorden que les queixes s'han de dirigir a Fecsa

La plataforma constituïda arran del tall no està d'acord amb l'informe

Independentment de la quota de responsabilitat que correspongui a Fecsa-Endesa i Red Eléctrica Española en el sinistre, qui ha de respondre davant els abonats en primera instància és la primera, per ser amb qui es té contractat el subministrament. Així ho va recordar ahir el Col.lectiu Ronda, el bufet d'advocats que agrupa en una plataforma més d'un miler d'afectats que rebutgen les indemnitzacions per considerar- les "ridícules, arbitràries i imposades de manera unilateral per l'empresa i la Generalitat".

"En virtut d'un contracte amb els clients, Fecsa és la responsable de complir amb les seves obligacions i dels danys i perjudicis derivats de l'incompliment", va assenyalar Carme Herranz, advocada, juntament amb Montse Serrano, dels afectats. Per tant, de cara al reclamant no s'ha produït cap canvi.

Respecte al contingut de l'informe tècnic i a la recomanació del Govern d'obrir dos expedients sancionadors a Fecsa-Endesa i REE, Herranz es va mostrar crítica: "Creiem que la seva elaboració ha anat en la línia de tot el que s'ha estat fent fins ara. Sembla més un procés que respon a interessos polítics i econòmics i no a un verdader propòsit de depurar responsabilitats". El resultat, afegeix, "no és gens satisfactori i corrobora la desconfiança dels ciutadans".

La portaveu del col.lectiu va lamentar "com s'han fet les coses a nivell de les empreses responsables i de l'Administració" i va recordar que "qualsevol perjudicat que no reclama li fa un regal als culpables que, segurament, no servirà per millorar el servei".

La plataforma es va reunir divendres amb membres del Govern, i dimarts, amb la segona tinenta d'alcalde, Imma Mayol, els quals s'han compromès a instar Fecsa que s'assegui amb el col.lectiu a negociar les compensacions que consideren justes. I aquestes són un mínim de 300 euros per un dia sense llum.

No obstant, ahir ningú de l'elèctrica s'havia posat encara en contacte amb ells. "Aquesta situació no pot eternitzar-se", va dir Herranz, amb la qual cosa va advertir que si l'elèctrica no els cita en el termini d'una setmana portaran a terme una reclamació conjunta a la companyia.