MODIFICACIÓ D'UN PROJECTE FERROVIARI AL VALLÈS OCCIDENTAL

Sabadell soterra els Ferrocarrils i evita l'enderroc de 15 edificis

El Govern canvia de parer i anuncia la cobertura de la parada d'Estació

La línia afegirà 4,2 quilòmetres, arribarà al barri de Ca n'Oriac i estarà a punt el 2011

Sabadell tindrà una autèntica xarxa de metro l'any 2011. El Govern ha modificat la proposta inicial de prolongació de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i ahir va presentar una solució que suposa el soterrament pràcticament total, al cobrir l'actual parada a l'aire lliure de Sabadell-Estació. Aquesta decisió evita l'enderroc de 15 blocs de pisos.

El director general de Transport Terrestre, Manel Villalante, va presentar ahir a les entitats que havien fet al.legacions al projecte i a la Taula de Mobilitat local una opció que modifica l'anterior i que té com a novetat la cobertura de les vies des de l'entrada al municipi. Aquesta opció és compatible amb una futura ampliació de la línia fins a Castellar del Vallès.

TUNELADORA

L'alternativa preveu la tuneladora com a sistema constructiu, "perquè minimitza l'afectació de les obres a la superfície" i ofereix "les màximes garanties de seguretat", segons el Govern de la Generalitat. La decisió, després d'estudiar les al.legacions presentades en el procés d'informació pública, "és la més apropiada" i el pla guanya en "operativitat i funcionalitat", segons Villalante.

El soterrament de la parada de Sabadell-Estació facilitarà els treballs de la tuneladora i reduirà l'afectació que tenien les obres anteriorment previstes sobre els immobles situats als voltants de la carretera de Barcelona, la carretera de Molins de Rei i el carrer de Pintor Pradilla. Per fer- ho, serà necessari rebaixar cinc metres la cota del túnel, que travessarà el tram de 600 metres de longitud comprès entre la parada de Sabadell-Estació i el carrer de Migdia, al barri Centre.

La construcció del metro de Sabadell permetrà guanyar un total de 4,2 quilòmetres de vies i noves estacions: una al passeig de la Plaça Major (que substituirà l'actual estació de Sabadell- Rambla on ara acaba la línia), una altra a l'Eix Macià i, finalment, una altra al barri de Ca n'Oriac, on s'habilitaran les cotxeres i la cua de maniobres.

INTERCANVIADOR

El projecte també preveu un intercanviador d'enllaç amb la línia C-4 de rodalies de Renfe, a la plaça d'Espanya. La major part del traçat es construirà amb un doble túnel de 6,75 metres de diàmetre de via única.