PATROCINADOR GLOBAL

Spotify comença a exhibir el seu nom al Camp Nou

La imatge del nou espònsor del Barça presideix la façana de l’estadi, a més d’aparèixer a les samarretes del futbol masculí i femení

Ferran Nadeu

L’aliança entre el Barça i Spotify es va firmar el 15 de març, va ser ratificat per l’Assemblea de Compromissaris el 3 d’abril, però entra en vigor a partir d’avui, 1 de juliol. Entra exhibint el seu nom a la façana del Camp Nou, estadi a què també donarà nom (Spotify Camp Nou) durant 12 temporades. Fins al 2034.

Pedri, Ansu Fati i Aubameyang, juntament amb Mapi León, Alexia Putellas i Aitana Bonmatí són els rostres que lluiran al nou mural que substitueix Rakuten, i que per primera vegada reunirà les principals estrelles dels equips masculí i femení.

Pedri i Ansu són els únics que es mantenen a la imatge de benvinguda amb el nou patrocinador, d’on han desaparegut dos dels quatre capitans (Busquets i Piqué), però sí que brilla la capitana del femení, Alexia, més jove que tots ells (28 anys) i actual posseïdora de tots els trofeus que distingeixen la millor jugadora del món.

Spotify no només donarà nom a l’estadi durant els pròxims quatre anys (5 milions anuals), mentre durin les obres i, els següents vuit (20), quan l’estadi passi a recuperar l’aforament total després de la remodelació integral de les instal·lacions. També es converteix en el principal patrocinador del club, ja que el nom de l’empresa sueca apareixerà a la samarreta dels dos primers equips de futbol (60 milions) durant quatre campanyes (2026) i a la roba d’entrenament (15 milions) per tres temporades (2025).

«És el millor patrocini en la història de la samarreta del Barça, és una aliança que ens vincula a la cultura i la música», va exposar Laporta quan va voler convèncer els compromissaris perquè li donessin l’aprovació a l’operació malgrat que durant l’assemblea no va donar cap xifra «per confidencialitat». «Ho hem aconseguit, Daniel. Ho hem aconseguit», deia Laporta a Daniel Ek, el fundador del que avui és una multinacional amb milions de subscriptors. També va saludar Darren Dein, l’intermediari que va facilitar l’acord.

El pacte entre el club i la plataforma d’àudio engloba la presència de Spotify als principals centres expositius, com són el nom i la façana de l’estadi i les samarretes. Però el nom apareixerà a molts llocs, des de l’interior de l’estadi fins als plafons promocionals de qualsevol activitat del Barça més enllà de la sala de premsa i les zones mixtes.